New Zealand the party and adventure country - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Bram Lier - WaarBenJij.nu New Zealand the party and adventure country - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Bram Lier - WaarBenJij.nu

New Zealand the party and adventure country

Door: bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

24 November 2006 | Nieuw Zeeland, Taupo

Ja daar zijn we weer en dit keer vanuit de andere kant van de wereld New Zealand!! The place to be for real adventure!! En adventure kick heb ik zeer zeker gehad!! wat dacht je van een speedbootrit op de oceaan met 1800 pk racen over de golven of met een bodyboard van een zandduin afglijden,met een skelter een berg afracen, met een autoband en een wetsuite aan een ondegrondse grot/rivier herontdekken, maar de echte kick was natuurlijk een skydive 12000 feet met een freefall van 45 sec met een snelheid van 168 k/h hmmmm...... and I am still alive!! dat is voor de nitwits onder ons een parachutesprong uit een vliegtuig vanaf een hoogte van zo'n 2000 meter waarbij de parachute pas naar 45 seconde open gaat waarnaar je nog zo'n 5 minuten aan de parachute hangt en het grappige eraan is dat je niks hoeft te doen want die gozer die achter je hangt( het was natuurlijk een tandemsprong) doet al het werk!! Het gekke was dan ook dat ik totaal niet zenuwachtig of bang was, vooral de eerste twee seconde zijn echt gek uit een vliegtuig stappen met de rug naar de wereld en daarna de wereld op je afzienkomen met een snelheid van zo'n 168 k/h als je eenmaal in de luchthangt die 43 sec die overblijven zijn natuurlijk te gek de snelheid die op je gezicht blaast, je probeert te schreeuwen maar dat kan bijna niet en het uitzicht is natuurlijk super!! Als die parachute eenmaal open gaat krijg je even een klap en dan is het net dat je naar boven gaat, maar dat is natuurlijk niet zo je blijft naar beneden gaan, daarna is de snelheid er wel even uit en kun je gewoon met je skydivepartner praten!! Om het wat spannende te maken ging we vrij snel naar beneden waarbij de maag wel even getest werd om te eindigen met een zachte loop mee landing!!! echt AWESOME!! Vandaag zou ik een lange wandeling maken over een vulkaan van zo'n 3000 meter maar helaas het weer is niet goed genoeg, een windje van zo'n 100 k/h boven op de top in de sneeuw is net iets te veel van het goede, ik moet ook nog naar Tahiti(zondag) en Chili!! het stikt hier trouwens van de vulkanische activiteiten, ik heb voor het eerst in mijn leven een spuitende geiser gezien wat natuurlijk wicked is!!en daarbij kokende modderpoelen en overal de stank van de zwavel tja... en helaas is het zondag al weer voorbij!!Maar niet voordat we vanavond nog even The Big Dutch Leaving Party hebben het is hier echt elke avond raak, we zitten hier namelijk in een backpackers bus, The Kiwi Experience, die alle plaatsen aandoet in Nieuw Zeeland die de moeite waard zijn, de driver is een soort reisleider/gids die alle activiteiten en accomodaties voor je boekt en met een groep van zo'n 40 backpackers in een bus die slapen in dezelfde hostels en met de zelfde gedachte is het natuurlijk elke avond een partyavond, dus het zijn lange dagen moet je maar denken!! En het geld gaat dan ook wel heel erg snel, het is maar monopolygeld zullen we maar denken en je komt er maar een keer alhoewel ik nog het zuideneiland moet ontdekken dus wederom een reden om terug te keren!! want ik ben nog niet uitgekeken op Nieuwe Zeeland, zeer zeker niet!!
Maar goed dat is later eerst maar naar het tropische paradijs called Tahiti!!!!!!!!!!!!

het gaat jullie goed en zoals ze hier zeggen Sweet As and No Worries

greetings from the Dutch or Dutchy zoals ze me hier noemen!

• 24 November 2006 - 08:09

Ruud:

Ha die Bram. Wauw, gave verhalen weer hoor. Lekker genieten op Tahiti zal ik zeggen en dan op naar Chili. Ben benieuwd..

• 24 November 2006 - 17:23

Hans En Ietje:

Geweldig zo veel wisselende
    gebeurtenissen,weer 'n record verbeterd,blijf genieten en we houden contact.Veel liefs Hans en Ietje.

• 25 November 2006 - 07:16

Thomas:

Ja, ze noemen mij ook al the crazy dutchman. Zal wel in het bloed zitten of zo.
    Supervet man!! Wel een beetje een strikt schema, maar dat heeft ook wel weer zijn charmes natuurlijk. De ene dag spring je uit een vliegtuig, de andere dag hang je met je snufferd zwafeldampen op te snuiven (wordt je daar high van en is dat verslavend??) en de volgende week loop je met je slippers weer op een parelwit strand. Bij mij is het allemaal wat langgerekter. De andere kant heeft ook zo zijn charmes natuurlijk want ik heb alle tijd van de wereld en moet alleen zien te zorgen dat ik niet teveel uit geef. Zal je als de tijd er rijp voor is nog wel om wat praktische info vragen...
    Enjoy!!
    Greetz T

• 25 November 2006 - 07:22

Thomas:

Oja, nu ik toch hier op de site zit en maar even wat andere mensen de ogen uit te steken: Lieve ouders, is mijn maatpak al gearriveerd??? Heb het zo'n 10 weken geleden netjes opgerold in een fles en de zee op gestuurd en mag hopen dat dat mooie pakkie en die satijnenpuntkraagblousen;
    waar dat arme vrouwtje wel zo'n 4 uur voor heeft moeten naaien, natuurlijk niet verdronken is. Laat maar even weten als het gearriveerd is. greetz T

• 25 November 2006 - 11:05

Eline:

he brammie,

Mooi dat alles goed gaat met je en wat een big adventures maak je mee. Echt wel hele spectaculaire dingen!! gaaf!!
    geniet er nog maar volop van. hier alles goed. druk aan het werk he want die beste man op zijn boot is weer gearriveerd in het land dus zijn de kids weer gek in het hoofd!!
    dag lieverd.
    kus elien

• 26 November 2006 - 00:47

Hotel Brouwer:

hoi bram wauw wat super allemaal.het is echt leuk om je te volgen met wat je allemaal uitspookt en mee maakt.we kijken uit naar je volgend berichtje.bram ik wilde even zeggen dat het geweldig is dat je vanuit dat verre nieuw zeeland naar je vrienden en vriendinnen smst. erg leuk om op zo een manier wat van je te horen.we blijven je volgen en nog heel veel plezier.

• 26 November 2006 - 15:59

Sieger:

Weer een prachtig verhaal van je avonturen en .... gelukkig na al dat springen en racen kan je het ook nog navertellen!
    Zwavellucht snuiven kan overigens ook op IJsland, dat hoor je nog wel eens.
    Groeten, ook van Anneke,
    take care & so long,
    Sieger.

• 03 December 2006 - 13:50

Yvonne:

Hi Dutchy,
    Bram, wat een avonturen. Ik wist wek dat je een beetje gek was, maar dit gaat aan het onwaarschijnlijke grenzen. Prachtige dingen doe je, helemaal te gek. Wat ga je doen om af te kicken? Het is alles wel een groot contrast met een ietwat saaie winter hier. (Koh Chang ken ik, met die witte stranden. Leuke verhalen en keep safe.
    Yvonne