even op bezoek - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Bram Lier - WaarBenJij.nu even op bezoek - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Bram Lier - WaarBenJij.nu

even op bezoek

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

02 Augustus 2011 | Venezuela, Caracas

Tja, het is alweer een jaar geleden, dus tijd voor een update en wie weet wel de laatste grote reis voor een tijdje. Het begon allemaal met een loze belofte om een keer op bezoek te gaan naar het eiland van mijn (ex) collega en nu goede vriend Sonsito, het eiland Aruba! Om nu 3 weken op Aruba te gaan zitten vond ik een beetje te veel van het goede, dus heb ik maar een vlucht geboekt naar Caracas, de hoofdstad van Venezuela. Gelijk maar even de lonely planet gekocht om te zien wat er eigenlijk te doen is in Venezuela. Al gauw kwam ik erachter dat de hoogste waterval ter wereld zich in Venezuela bevindt.The Angel falls van maar liefst 979 meter!!! Maar goed eerst maar eens naar Aruba, want dat was het eigenlijke doel. Mijn broertje Koenraad had besloten om mee te gaan, aangezien hij toch geen andere plannen had. En eerlijk gezegd, met zijn tweeen is het toch gezelliger dan in je eentje. Al reis je nooit alleen, je komt genoeg mensen tegen.
Ik had al op internet gezien dat je vanaf Punto Fijo redelijk goedkoop kon vliegen naar Aruba. Dus dat was ons eerste doel.Caracas zelf heb je in een dag wel gezien. Gewoon weer een grote miljoenenstad tussen de bergen, wel de moeite waard om vanaf zo'n berg de stad aan je voeten te zien liggen.Tussendoor ook nog op het podium van het natinaal theater gestaan, doordat een kunstenaar ons van de straat pikte ons zijn kunst liet zien en toevallig aan het werk was in dit theater, ach ja zo kom je nog eens ergens.
Deze dag ook maar eens uitgevogeld hoe we in Punto Fijgo konden komen. Ongveer 12 uur met de bus, hmmm!!!???
Het idee was om via Coro richting PuntoFijo te gaan echter de bussen die gingen, gingen of 's nachts of kwamen midden in de nacht aan. Dus maar een alternatief gezocht. Het altijd mooie Barquisimeto ha ha, een gote winkelstraat en voor de rest niks. Gelijk een bus geboekt voor de volgende dag naar Coro. Coro had nog wat van de oude glorie, oude koloniale gebouwen met mooie kleuren.En de wegen waren bedekt met keien, wat het lopen en het rijden niet al te makkelijk maakte. Echter wel een paar mooie foto's kunnen maken. de volgende dag hebben we maar een taxi geregeld die ons rechtstreeks naar het vliegveld zou brengen, via de beroemde zandduinen van Coro.( wisten jullie trouwens dat je in Venezuela een volle tenk benzine voor 50 eurocent hebt) Aangezien we niet wisten wanneer we in Punto fijo zouden aankomen hadden we ook nog maar geen vlucht geboekt, dus dan maar op goed geluk naar het vliegveld.Helaas voor die dag geen vlucht, maar gelukkig voor de volgende dag wel. Dan maar een middagje aan het strand in los taques, ik kan je zeggen dat het strand hier niet zo mooi is als elders, maar ach het is vakantie zullen we maar zeggen.
Bij de douane nog even een grondige check door onze vieze was,nog wat amusante vragen en natuurlijk niet vergeten om te betalen om het land uit te kunnen konden we met een gerust hart op weg naar Aruba, waar Sonsito al op ons zat te wachten.

Heerlijk vakantie!!! Aruba in het kort: vuurtoren, helblauw water, all in resorts, wiite stranden, typische Arubaanse huisjes, ondergaande zon, excursie door het ruige landschap naar the natural pool, nog meer witte stranden,kerkje hier kerkje daar, hier had Sonsito op school gezeten en daar ook en zelf daar, grotten, excursie op een zeilboot, nog meer hel blauw water, witte stranden en ondergaande zonnen. Divi divi boom, palmbomen, de hooiberg, standbeeld van de oom van Sonsito, natuurlijk nog witte stranden, heerlijk eten bij de moeder van Sonsito, flaneren over de boulevard en genieten van de heerlijke temperatuur en het aangename windje en dit alemaal onder begeleiding van onze prive chauffeur/ gids Sonsito Croes. Maar ook aan dit alles komt een eind, want we hadden nog een doel, The Angel falls.

Omdat we niet al te veel tijd meer hadden hebben we dit maar via een reisorganisatie geboekt, een 5 daagse trip incl 3 vluchten een excursie naar Sapa Falls en Angel Falls (incl een boottrip van 4 uur in een uitgeholde boomstam), 2 nachten slapen in een hotel en 1 nacht, bij angelfalls, in een hangmat!! Al met al een unieke ervaring, geweldig om onder een waterval van 70 meter hoog en 150 meter breed door te lopen en dan natuurlijk het summum, the Angel Falls met zijn 979 meter, de hoogste waterval ter wereld!!! Dan heb ik daar best 2 vluchten, een houten reet (door 4 uur in een uitgeholde boomstam te zitten) een nachtje in een hangmat en wat tropische regenbuien voor over!!!

Als toetje hebben we toen nog maar 2 dagen aan het strand gezeten in puerto la cruz waar we een excursie hebben geboekt naar het Mochima nacional parque, met allemaal kleine eilandjes met mooie strandjes en soms dolfijnen.

Of was het toetje de 24 uur durende terugreis!! 7 uur met de bus( ipv 5 uur) 1 uur met de taxi, 2 uur wachten 10 uur vliegen, 3 uur wachten, 1 uur vliegen.

Dat was het wel weer. Wat de toekomst ons brengt is voor een volgende keer!!

• 12 Augustus 2011 - 13:13

Ellen:

Heel leuk verslag Bram ! Heb in mijn jonge jaren 7 maanden gewoond op Aruba in Oranjestad en tafeltennistraining gegeven voor de Arubaanse Tafeltennis Association in diverse plaatsen. Was een leuke tijd. Welkom weer thuis. Bert is nu aan het zeilen, lieve groeten, Ellen