Antartica of toch niet...... - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Bram Lier - WaarBenJij.nu Antartica of toch niet...... - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Bram Lier - WaarBenJij.nu

Antartica of toch niet......

Door: bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

22 December 2006 | Argentinië, El Calafate

Daar zijn we weer, dit keer vanuit Argentina, via Chili, laatste bericht was alweer te lang geleden, maar desalnietemin bedankt voor alle reacties en natuurlijk al jullie verjaardags berichten die jullie hebben gestuurd!! Voor degene die het vergeten waren, maakt niet uit joh ik ben die van jullie vast ook vergeten!!!
Goed laten we beginnen in Santiago, waar ik twee nachten geslapen heb, zodat ik een hele dag had voor Santiago centrum!!(Trouwens paaseiland was zeker de moeite waard een aanrader) Weten jullie nog dat die oude dictator kwam te overlijden, nou die dag was ik dus in Santiago, het begon met getoeter dus ik dacht: leuk een voetbalwedstrijd een of ander team dat gewonnen heeft, maar nee las ik s middags op het internet dat die man overleden was!! s avonds nog het nieuws gezien, het paleis waar ik s morgens nog rustig kon lopen was afgezet en schoongeveegd dmv traangas, overal waren vreugde vuren aangestoken en het is daar nog lang onrustig gebleven!!
De volgende dag naar punta arenas gevlogen, niet zo veel te zien, behalve pinguins op een eiland en niet een of twee nee wel 60000 paar dus zeg zo´n 120000 ja je lees het goed 120 met drie nullen!!!! ik hoop jullie later nog een foto te kunnen laten zien!! Dan maar richting het einde van de wereld, of te wel vuurland, met als hoofdstad Ushuaia( argentinie)!!! The gateway to Antartica, de dag erop maar eens geinformeerd hoeveel een last minute is naar dat voor mij laatste continent, ik laat jullie nog even in spanning!! De dag erop een toertje geboekt over het beaglekanaal, zeeleeuwen, vogels, pinguins en schitterende vergezichten, tja, sneeuw gletsjers etc..nationaal park met konijnen ,een pas gelopen ja, best mooi daar!!
Maar lang niet zo mooi als wat ik vandaag en gisteren heb gezien!! Maar eerst nog even het verhaal, Usuhaia- El Calafate, omdat Bram oftewel Abraham, zoals ik me hier en eigenlijk overal noem, geen zin had om 18 uur in een bus te zitten, had hij maar een vliegtuigje geboekt!! Vertrek 13:00 aankomst 14:10 tuurlijk!!!! even bellen of het vliegtuig al onderweg is, moest nl uit Buenes Aires komen,nee er was iets op het vliegtuig of U om een uur of 16:00 terug kon bellen, tjee daar gaat mijn dag!! nou ja ik maar naar het vliegveld gelopen, was maar een half uurtje en ik had toch niks te doen!!
Kom ik daar aan, zeggen ze dat hij verschoven is na 3:30, middenin de nacht, mooie bagger!! Dan maar in een keer doortrekken dacht ik!!Dus ik kom daar om 3:00 om in te checken, best wel zwaar dat laatste uur als iedreen naar bed is, wat denk je, vertraagd het vliegtuig komt om 6:00 aan!! Wel een klein gvd tje is er wel gevallen, dan maar slñapen, wat mijn hostelchauffeur ook dacht!! Hij zou me om 6:15 ophalen, dan had ik meer dan genoeg tijd om door de controle te komen, komt hij om 6:45 aankakken, sorry kon moeilijk wakker worden, wederom een klein gvd tje!! eind goed al goed, ik had nog 15 minuten over dus... zie je nou wel het komt altijd wel weer goed!! Al met al slechts 17 uur vertraging en een dag verder!!
In el Calafate de beroemde Moreno gletsjer bezocht, je weet wel die met dat vallende ijs!! Had die middag toch niks te doen!!
en gelijk maar alles goeboekt voor de komende drie/vier dagen!! Een busreis naar El chalten , daar een gletsjer tocht van twaalf uur waarvan 3 uur op de gletsjer!! De dag erop mijn verjaardag een trek van zo´n acht uur gedaan, naar Fitz Roy, ik geef jullie nog wel een foto!! en vandaag wekelijk schitterende ijsbergen gezien in combinatie met glesjers!! gewoon weg TOP!!
Dat was het wel weer, wat komt er nog, och een trek door torre del paine, waarschijnlijk alleen, en een ferrytocht van 4 dagen door de chileense fjorden!! waarop ik oud en nieuw vier!! Dat moet toch wel lukken dacht ik!!

Dan rest mij alleen nog jullie een FELIZ NAVIDAD te wensen en dat 2007 alle wensen van 2006 mag overtreffen!!

Oh ja wat betreft Antartica het kostte 3300 dollar, hmmm............. zie foto´s!!

En hou zaterdagavond 6 januari vrij!! Want dan vier ik mijn verjaardag, mijn terugkomst en geef ik gelijk een nieuwjaarsreceptie onder de naam DRIEKONINGEN!!!

Het gaat jullie goed!!Doe zeker geen dingen die ik ook niet zou doen met kerst en oud en nieuw!! en tot volgend jaar!!!

Abraham!!!

  • 23 December 2006 - 04:28

    Thomas:

    Abraham Lodewijk,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! 37 alweer, niet??? God wat vliegt de tijd toch snel...
    En helemaal als je aan het tijdreizen bent. En dan nu de kijkersvraag: vliegt hij nou terug of vooruit in de tijd???
    prettige kerst en al het goeds voor 2007. Ben zeer benieuwd hoe je 2007 het afgelopen jaar wil laten overtreffen. mag je me nog wel een keer uitleggen..
    Greetz oe breurtje

  • 23 December 2006 - 07:16

    Barbara:

    He Brammetje,
    Klinkt allemaal weer goed zeg. Voor al Chili.....ben errug benieuwd naar je foto's. Geniet lekker van het laatste stukje van je reis. We zien je in het nieuwe jaar! Jij ook fijne feestdagen, jou kennende maak je er wel weer iets van.

    Gr Bar en natuulijk ook van Ruud

  • 24 December 2006 - 11:55

    Henk En Micheline:

    nog van harte met je verjaardag, een goede kerst en een spannend oud en nieuw wereldreiziger!

  • 26 December 2006 - 12:06

    Coen:

    Hehe gevonden. je bent al een aardig eind onderweg. Nog een fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar. wanneer kunnen we je weer in het amsterdamsche aanschouwen? veel plezier nog...

  • 28 December 2006 - 09:38

    Edit:

    He Bram,

    Je doet het goed, zo te lezen en te zien! Fijn!
    Voor jou ook een SUPER 2007! Dat gaat volgens mij wel lukken!

    Liefs, Edit

  • 30 December 2006 - 11:38

    Flo:

    Brammus,

    Feliz Navidad...spreek je snel..

    Lepidus.

  • 30 December 2006 - 19:58

    Marc (vvv):

    he Bram the man.... goed uiteinde en een heerlijk begin van 2007 met veel voorspoed in alle gezondheid

  • 02 Januari 2007 - 11:35

    Anne Marte:

    gelukkig nieuwjaar, binnenkort maar lekker samen proosten op het nieuwe jaar
    x amart

  • 02 Januari 2007 - 15:53

    Nick:

    ook felice navidad (en waar moet ik me melden voor dat feestje op 6 jan?

  • 03 Januari 2007 - 12:05

    Sieger:

    Weer genieten in het Nieuwe jaar van je mooie reisverhaal en prachtige foto's!
    Goede thuiskomst en na 6 januari tot ziens in Amsterdam.
    take care & so long

    Anneke & Sieger

  • 04 Januari 2007 - 21:22

    Hans Van Lier:

    Bram zit momenteel vast op een boot in een fjord van de Chileense kust.Hij moet wachten op een andere boot en mist hierdoor zijn vlucht.Op dit moment is nog niet bekend wanneer hij in Nederland arriveert.
    Het aangekondigde feestje op 6 januari wordt dus uitgesteld

  • 05 Januari 2007 - 10:25

    Hans Van Lier:

    P.S.
    De boot heeft motorpech.

  • 05 Januari 2007 - 17:45

    Hans Van Lier:

    Bram heeft zojuist gebeld vanuit Chili.Hij is via een andere boot op het vasteland van Chili aangekomen.De bootmaatschappij heeft alles voor hem geregeld.Vanavond vliegt hij nog naar Santiago en van daaruit via allerlei tussenstops naar Nederland.Als alles meezit,landt hij morgenavond laat op Schiphol.Het feestje vindt waarschijnlijk volgend weekend plaats.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Calafate

Bram

Actief sinds 28 Juli 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 35630

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 01 Augustus 2010

Mijn reizen

Landen bezocht: