Natuurschoon - Reisverslag uit Alma-Ata, Kazachstan van Bram Lier - WaarBenJij.nu Natuurschoon - Reisverslag uit Alma-Ata, Kazachstan van Bram Lier - WaarBenJij.nu

Natuurschoon

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

09 Augustus 2009 | Kazachstan, Alma-Ata

Om Kirgizie binnen te komen moest je al een bedrag van zo'n 160 euro betalen, de visumkosten. En dat slechts voor 5 dagen, maar achteraf moet ik zeggen dat het het wel waard is. geld moet rollen en wat je ervoor terug krijgt dat vind je niet in Nederland, vergezichten, bergen, witte gletsers en het op een naar grootste bergmeer in de wereld, het Isyk kul meer. De eerste dag hadden we nog wat pech met de regen, maar achteraf was het misschien maar goed ook want het maakte de lucht een stuk helderder en dan krijg je toch mooiere vogels. Als je het zou moeten vergelijken komt Tibet/Nepal toch in de buurt. Al blijft ieder land zijn eigen unieke dingen hebben.Via Bishkek zijn we de bergen in gegaan, je kon de rustige weg nemen en de iets wat zwaardere route richting een waterval. Tja dan neem je toch de zware route, omhoog ging wel maar naar beneden met wat regen betekent toch een wat glibberige afdaling en ook ik ging onderuit.Maar het was wel weer even lekker; klimmen,bewegen,, ja dat doet een mens toch goed, berglucht
De volgende dag richting het meer, Naar een nacht bij de mensen thuis geslapen te hebben en genoten te hebben van het strand , nog een beetje geschoten in een schiettent en wat biertjes gedronken op het terras, zijn we de volgende dag richting Karakol gegaan.Nog even gestopt bij het graf van de heer prezwalski, ja die van dat paard!! de dag daarop nog een dag in de bergen gelopen, gelukkig niet zo glibberig als de vorige keer, al had het de avond daarvoor behoorlijk geonweerd!! Wederom schitterend, je komt dan echt tot rust! Echt het toetje van de reis, alhoewel. Het echte toetje moest nog komen, Almaty!! De PC Hooft stad van Kazachstan.Limo's, de ene four wheel drive naar de ander, de prijzen schoten ook omhoog. De grensovergang
was trouwens midden op een pas, geweldig!!We hadden hier een hele lange dag voordat we in het vliegtuig mochten, vertektij kwart over drie 's nachts. dus dan maar naar de medeo schaatsbaan en het daarbij gelegen ski oord ! wederom top, een ski oord in de zomer is misschien nog wel mooier dan in de winter, gelukkig dat de ski liftjes het nog deden, drie keer drie euro en je was op zo'n 3200 meter. ja, dan heb je wel een mooi uitzicht!!

Ja en naar een nachtvlucht zijn we nu weer thuis, nog even nagenieten en alweer bezig met waar ik nu weer naar toe zou gaan, want ik heb nog drie weken vakantie!! hmm.....

Eerst maar even bijslapen, want het hakt er wel in, zo'n reis!!!

gegroet en tot de volgende reis,

de iets wat vermoeide Bram

• 09 Augustus 2009 - 17:17

Marc:

Dat ziet er weer goed uit man. Hebben jullie het leuk gehad? Weer een beetje gezellig geweest? Ben benieuwd naar jullie verhalen.

Geniet nog van je vakantie

• 09 Augustus 2009 - 18:46

Renske:

Het graf van meneer Prezwalski, dat was toch het doel van deze reis???

• 10 Augustus 2009 - 07:18

Carmi:

Hey Bram,

Ongelooflijk dat jou reis er alweer op zit. Ik vertrek donderdagochtend pas richting.... Kreta!!! Jaja, deze keer geen verre reis.
    Geniet nog even van de drie weekjes vakantie, want voor je het weet, zijn die ook weer voorbij!

Hasta la pasta!

• 12 Augustus 2009 - 21:28

Arnold:

Hey Bram,

Wat een mooie reis heb je weer gemaakt!! Het zijn niet de eerste landen waar je aan denkt, maar de foto's zeggen genoeg! Geniet nog van de rest van je vakantie!

Groet,
    Arnold
    (vorig jaar achter in het busje;) )