regen in paradijs - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Bram Lier - WaarBenJij.nu regen in paradijs - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Bram Lier - WaarBenJij.nu

regen in paradijs

Door: bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

07 December 2006 | Frans Polynesië, Papeete

Okay dan daar zijn we weer!! Ik heb net een nachtvlucht overleefd van papeete(tahiti) naar paaseiland, dus ik ben vrij moe!! Frans polinesie( tahiti) of (Moreoa) was nogal dur dus heb ik het geld maar gestopt in het ten en de acomodatie ipv van te mailen, dus vandaar een berichtje vanuit hier en hier is paaseiland oftewel rapa nui zoals ze het hier noemen!! Eerst maar even vertellen over Frans Polinesie, eigenlijk twee woorden, DUUR en REGENACHTIG, dat dure had ik wel verwacht maar die hoeveelheid regen viel toch wel wat tegen, goed van de 10 dagen heb ik er 5 met zon gehad dus ik mag niet echt klagen, maar toch had ik meer van het paradijs voorgesteld!! Dan vragen jullie je natuurlijk af wat doet zo´n jongen als het regent in het paradijs, nou dan gaat hij het paradijs onderwater bekijken, tja als je toch nat wordt dan ook maar goed nat!! dus ik heb maar besloten om een duikcursus te volgen. wel gaaf zo onder water, frans polinesie staat voor ekent om zijn haaien, en die heb ik dan ook wel gezien.Elke duik, 5 in totaal, toch minstens 5 tot 10 met als uitschieter de lemonshark van wel 5 meter!! tjezus wat was die lelijk zeg!!! Voor de rest ken je het wel het is net of je in een aquarium zwemt, gekleurde vissen koraal, en hier en daar een verdwaalde schildpad en dan al die haaien!!!! zeker de moeite waard, nu nog oefenen om wat langer onderwater te blijven 37 minuten is niet echt lang, ach ja dat komt wel met de jaren!!
vor derest heb ik maar besloten om op het eiland Moorea te blijven daar ik die duikcurcus ook moest financieren en die camping waar ik zat was het goedkoopste op het hele eiland en waarschijnlijk heel frans polinesie!! Dus een beetje gesnorkeld, gelezen een dagje gefietst weer gelezen, niet vergeten te eten en natuurlijk een biertje erbij, weer wat lezen een zonsondergang hier en daar wat duiken een wandelingtje langs het strand, weer wat lezen, vroeg naar bed en vroeg weer op!! Tja alleen jammer van die regen!!

En nu, nu twee dagjes paaseiland, je weet wel dat eiland met die standbeelden, als je het niet meer weet zie de foto´s!! Tja het lag toch op de route morgen even met de scooter een rondje maken en dan op weg naar patagonie!!!

Hoop dat jullie die oude man overleefd hebben en voor je het weet ben ik een jaartje ouder, is het kerst, oud en nieuw en komt die arme jongen al weer terug naar Nederland, maar nog niet he, nee nog niet!!

groeten uit winderig paaseiland!! Bram

  • 08 December 2006 - 07:29

    Ruud:

    Ha die Bram....

    Veel foto's maken hoor van Chili. Ben erg benieuwd. We kunnen je tips goed gebruiken. ;-) geniet ze...

  • 08 December 2006 - 09:12

    Barbara:

    Yo Brammetje,

    Ziet er weer mooi uit. Ben erg benieuwd naar de rest van de foto's. Lekker genieten, want voor je het weet ben je al weer terug.

    Tot gauw!

  • 08 December 2006 - 14:30

    Jud:

    Jammer dat ik niet in je reistas paste.....

    Groetje, JudiT

  • 08 December 2006 - 19:26

    Hans En Ietje.:

    Natuurlijk fijn om weer wat van je te horen,jemig
    opnieuw een ervaring rijker.Bram zie je mail.
    Vele lieve groetjes.Hans en Ietje.

  • 10 December 2006 - 06:54

    De Watervallenfetisj:

    Tering, wat een vette foto's zeg. Ik zeg uitvergroten tot behangformaat en dan je kamer mee behangen!!
    Voor wat betreft die waterval: een zeer fraai exemplaar; geil!!

  • 11 December 2006 - 13:48

    Koert /anneliek:

    niet gek hoor
    klein stukje naar westen en je kan bij ons op koffie
    take care

  • 13 December 2006 - 11:11

    Sieger:

    Schitterende foto's!
    Beelden Paaseiland doen ons weer denken aan 1 april grap van aangespoeld beeld op strand bij een van onze kustplaatsen. Wat gaat de tijd snel, blijf de komende weken nog maar lekker genieten.
    Wederom so long & take care, Anneke & Sieger


  • 18 December 2006 - 11:18

    Tom:

    He Bram, mooie reis. Hoorde van je pa dat je ook vette treinreis hebt gemaakt! Groet Tom H

  • 21 December 2006 - 20:24

    Yvonne:

    Hi Bram
    Het is 21 december en ik zou eigenlijk lang zal hij leven moeten zingen, maar zo ver gaan mijn electronische mogelijkheden nog niet.
    Bram, van harte en nog heel veel jaren erbij met misschien nog heel veel van die mooie reizen.
    Nog steeds mooie verhalen om wederom jaloers op te worden.
    Nog even en we zien je weer live, het is snel gegaan, maar wat een ervaringen!!!
    Verjaardagsknuffel, Yvonne



  • 22 December 2006 - 13:30

    Annemarte:

    hieperdepiep hoera, nog van harte met je verjaardag. heb je hem fijn kunnen vieren, ik drink er vanavond eentje op je.. enjoy de rest van je trip ben jaloerzzzzzzzzz kus mart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frans Polynesië, Papeete

Bram

Actief sinds 28 Juli 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 35630

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 01 Augustus 2010

Mijn reizen

Landen bezocht: