En het zit er weer op!! - Reisverslag uit Beijing, China van Bram Lier - WaarBenJij.nu En het zit er weer op!! - Reisverslag uit Beijing, China van Bram Lier - WaarBenJij.nu

En het zit er weer op!!

Door: bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

15 Augustus 2007 | China, Beijing

Ja ja het zit er weer op!
Het was een snelle reis, een vermoeiende reis, maar vooral een top reis!!
Waar waren we gebleven, volgens mij in Irkutsk. Nadat we het Baikal meer hebben gezien zijn we richting Ulan Bataar getjoekt! De reis was niet zo ver slechts een nacht alleen, de grensovergang duurde zo ontiegelijk lang. Alles mocht verder behalve onze twee wagons. Daar sta je dan bij een grensovergang, in de ziedende hitte, ongeveer 36 graden. Dan moesten we weer in de wagons en dan er weer uit, dan er weer in en blijven zitten ja. Het leek wel een strafexpeditie en dat alles in de volle zon!! Dan wordt het best warm in zo'n waggonnetje. Al met al duurde het slechts 7 uur!! Ach ja dat noem je reizen he!!
We waren wel blij om in Ulan Bataar aan te komen. even een citytour gedaan, met wat tempels en daarna maar wat eten een mongoolse hamburger voor 50 cent ach ja het kost daar wederom geen drol!!
De volgende dag al weer vroeg weg in 4x4 busjes van russische makelij. Dus oerdegelijk. Op naar de Gobiwoestijn, nou ik kan je zeggen, verrassend mooi dat mongolie!! schitterende vergezichten , kale vlaktes, hier en daar een Ger, een paar kamelen, paarden en wat schapen en geiten. In een woord, genieten!! Alleen die matjes waren wel erg dun, halve cm terwijl er 3 cm was gezegd. Het waren volgens mij gewoon onderleggers voor je echte matje!! Ha we hebben nog vast gezeten in het water!! want Want het hard er zo hard geregend dat het water niet in de grong kon zakken, dus had je overal rivieren. Wie had dat gedacht vast zitten in het water in de Gobi woestijn!! Ach ja dat noem je reizen he!!
Met een beetje duw en trek werk zijn we daar ook weer uit gekomen!! Nog twee keer in een Ger geslapen, wel een beetje toeristisch, maar een westers toilet is nooit weg!! En een warme douche al helemaal niet!! Naar na zeven dagen in de woestijn nog wat North Face jassen gekocht te hebben in Ulan Baatar vertrok ons treintje richting China, weer een nachtje in de trein. Dit keer duurde de grensovergang niet zo lang, waren het niet dat we nog van wagon naar wagon moesten verhuizen. Weer een foutje van de organisatie. We blijven flexibel. Ach ja dat noem je reizen he.
Maar goed eind goed al goed, eind bestemming gehaald een kleine 8000 km met de trein gereisd, je gaat er op den duur wel aan wennen.
In Beijing hadden we twee dagen de tijd om alles te zien, beetje weinig natuurlijk voor zo´n miljoenen stad. Maar we hebben ons best gedaan, De temple of heaven, de verboden stad,het zomerpaleis, een parkje hier en de hutongs daar en natuurlijk de Muur, ik heb de blaren nog op mijn voeten staan en ik zal het maar niet hebben over mijn kuiten!! Wel weer in een woord, genieten. In een halve dag kan je natuurlijk niet de hele muur zien dus we moeten nog maar een keer terug.
Wel grappig dat ik ook nog even mijn broertje tegen kwam naar tweejaar in dat verre oosten. Dus wat biertjes gedronken en bijgepraat, als het goed is komt hij vandaag weer terug in Nederland, dus gaan we weer naar Schiphol!!
Ja ik kan deze reis aanbevelen, als je het niet erg vindt om een paar dagen in een trein te zitten, te slapen in tentjes en als een gek door Moskou en Peking te sjouwen dan zou ik zeggen pak je koffer en boek de Tran Siberie Express!!!
Op naar de volgende bestemming........

Bram en Shir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Bram

Actief sinds 28 Juli 2006
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 35630

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 01 Augustus 2010

Mijn reizen

Landen bezocht: