wat een einde!!!! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Bram Lier - WaarBenJij.nu wat een einde!!!! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Bram Lier - WaarBenJij.nu

wat een einde!!!!

Door: bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

08 Januari 2007 | Chili, Santiago de Chile

Daar zijn we weer en dit keer uit ons eigen koude kikkerlandje met natuurlijk de laatste updates van mijn terug reis!! Zoals sommige al weten ging het niet helemaal vlekkeloos!!
Ik had een ferrytochtje geboekt die 4 dagen en 4 nachten zou duren! Maar hij werd ietsje langer, ietsje een hele week kun je wel zeggen!!Maar goed de eerste dagen was er nog niets aan de hand, een vrij grote boot, ongeveer 120 mensen van echt waar overal vandaan en lekker eten, drinken elkaar leren kennen en genieten van de mooie ongerepte, natuurlijke omgeving!! Maar toen werd het zaterdag,we vertrokken vrijdagochtend ingecheckt op donderavond, ons tripje naar puerto eden een klein vissersdorpje in de middle of no where!! Eindelijk even van de boot af dachten we nog!! Weinig te zien daar, maar wel even leuk!! ja even ja!! Toen s middags op de boot net na de lunch, een meeting met de kapitein en onze aanwezigheid was verplicht!! hmmm.... er werden al geruchten verspreidt dat er iets mis was met de motor, en we hadden er s ochtend nog grapjes over gemaakt. Maar daar sta je dan, op een boot ergens tussen de chileense fjorden dichtbij een 170 koppig dorpje die je alleen kan bereiken door een boot of helicopter, met een kapitein die zegt dat er een motor opgeblazen is en we niet mogen varen met een motor( we hadden er nl twee) volgens de chileense wet, gevaarlijk voor de passagiers.Dus dat we moesten wachten op een andere boot, maar ze wisten nog niet precies wanneer die zou komen!!
Die boot zou uit puerto mont moeten komen, zo'n 2 dagen varen en dan moest het weer ook nog mee zitten, want ze moesten een stukje over de oceaan en daar kunnen hoge golven zijn!!Dan ga je rekenen, het is nu zaterdag, goed 2 dagen later zeg 3 dan is het dinsdag goed woensdag, moet kunnen toch!! donderdag een vlucht naar santiago en dan mijn al geboekte vlucht via san paulo, londen, weer naar huis!! Dus relax!! tijd zat plus ik hoef nu geen zorgen te maken over bussen overnachtigen en voedsel. Dus lekker oud en nieuw gevierd, champagne!!! Bier wijn je kent het wel!! Goed feestje en lekker gedanst!! maar ja de volgende dag nog steeds in puerto eden, dan maar een beetje lezen, want het weer zat ook niet echt mee, beetje van mijn brakheid bekomen, hadden er al wat mannen een plannetje gemaakt om de dag erop te gaan vissen, ik zei nog dat zal niet gaan want de nieuwe boot komt dan, want anders mis ik mijn vlucht.maar die avond een meeting dat het slecht weer was en dan de boot nog zeker een of twee dagen op zich liet wachten, hmmm nu werd het toch wel een klein beetje penibel!!dus hij komt hoogst waarschijnlijk dinsdag avond of woensdag ochtend, dat gaat krap worden, toch maar eens informeren of ze al wat weten over mijn ticket, want die info had ik natuurlijk zaterdag al doorgegeven!! Maar nee, ze waren er mee bezig!! Dan toch maar mee vissen!! natuurlijk niks gevangen en weer terug op de boot nog even puerto eden in geweest, mar zo'n dorpje heb je ook gauw gezien, kon nog wel even bellen, 2 telefoons en 2 computers dat was de enige verbinding naar het vaste land!! Goed op woensdag eind van de ochtend kwam er dan eindelijk een boot ons redden en wat dacht je wat de naam was..... puerto eden ha ha!! Die naam zal ons nog lang bij blijven!!5 uur later was iedereen aan boord van het andere schip incl. de baggage en de bemannig etc. en toen was het nog zo'n 48 uur
dus dag dag vluchtje naar amsterdam.die donderdag was een schitterende dag en die had ik niet willen missen en je kan zeggen van navimag, de bootreisorganisatie, wat je wilt maar ze hebben mijn vliegticket omgeboekt, kosteloos, ze hebben ons geld van het bootreisje terug gegeven en ons vier dagen langer onderdak en voedsel gegeven.
Het komt wederom allemaal weer goed!! want naar 28 uur, via puerto mont , santiago, madrid(5 uur wachten) en amsterdam zaterdagavond laat,ben ik nu weer terug in ons eigen koude kikkerlandje!!

Ik wil jullie allemaal nog even bedanken voor jullie berichtjes wat jullie op mijn website hebben gezet en voel je zeker niet gepasseerd als ik je niet persoonlijk heb teruggemaild en wat betreft het feest dat komt er nog wel een keertje als ik weer helemaal geacclamatiseerd ben!!

Blijft nog over:
Voor ieder een goed 2007 met nieuwe KANSEN en nieuwe AVONTUREN!!

groeten de wereld is echt rond en ik kan het weten Bram

  • 08 Januari 2007 - 16:31

    Edit :

    Welkom terug!!!!!

  • 08 Januari 2007 - 19:58

    Nell En Riny:

    Wat een einde zeg.Wij hebben de verslagen gelezen,en de foto s bewonderd,werkelijk prachtig.Welkom thuis Bram,en veel goeds voor 2007.Groetjes van Riny en Nell

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Bram

Actief sinds 28 Juli 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 35630

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 01 Augustus 2010

Mijn reizen

Landen bezocht: