Net doen alsof... - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Bram Lier - WaarBenJij.nu Net doen alsof... - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Bram Lier - WaarBenJij.nu

Net doen alsof...

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

24 April 2010 | Egypte, Caïro

Dames en heren,

Goed , hier dan het eerste echte verslag uit Dahb Egypte. de afgelopen week heb ik toch alweer redelijk wat meegemaakt

Heb eerst wat rond gelopen in Cairo, zonder kaart, dan kom je toch op plaatsen waar je van te voren niet aangedacht had, een markt een buitenwijk, gewone locals en geen toeristen, op elke hoek is er wel bedrijvigheid ha ha. Heb's avonds maar de receptionist van ons hostel meegenomen voor een waterpijp(shi sha) en een kop of thee( shai) Zo krijg je een ander beeld van hoe het leven hier is. de dag erop met wat portugezen de piramides bekeken nu via een kameel!! Kost wat meer maar dan heb je ook wat anders.Absoluut voordeel dat je dan bijna geen toeristen tegenkomt!! Probeer zo nog wat foto's te plaatsen.

Ik heb bij het hostel maar een soort tour geboekt, lekker makkelijk!! Heb dus nu alle acco en vervoer geregeld en er staat steeds iemand te wachten als ik aankom. Top!!
3 dagen Luxor. Eerst een lange slopende nachttrein gepakt naar Luxor, ik snap niet waarom ze de lichten 's nachts niet uitdoen!! dan heb je wel tijd om te lezen. ik had wel een top hotel, daar heb ik maar net gedaan of ik een reisleider ben die zonder groep zit ivm de vulkaanuitbarsting, dan krijg je toch ander contact. Veel met een bootman opgetrokken, die me veel van de omgeving heeft laten zien.Eigenlijk ben ik gewoon op straat gaan lopen en met Jan en allenman staan praten over het dagelijks leven, als ik zin had in een drankje nam ik gewoon zo'n mannetje mee en rookten we samen een waterijp en babbelen we wat over het leven, de verschillen tussen Nederland en Egypte, vooral de prijsverschillen, ze schikken altijd wel als ik vertel hoeveel mijn huis kost.
Heb ook een Engelse pub gevonden waar ik 8 jaar geleden als reisleider vaak kwam, ik had hun t shirt nog, dus ik had gelijk een goede binnenkomer!! voor de mensen die nog naar Luxor gaan, The Kings Head Pub.Ik kende de eigenaar nog, wel lachen!! Ik heb gewoon over de boulevard gelopen met mijn t shirt en gevraagd aan mensen waar die pub is, zo ben ik ook aan die boot man gekomen!!! Gewoon meegenomen naar die pub, biertje gedronken en daarna veel met hem opgetrokken!! we hebben samen wat regels opgemaakt, hoe om te gaan met de terist ha ha:
1: zorg dat je altijd lacht
2: probeer eens wat anders
3: vraag niet om geld
4: als je iets geeft krijg je ook wat terug
5: gooi geen vuilnis weg
6: zorg dat je je contacten onderhoudt
7; ga naar school
Dus wederom mocht je in luxor zijn, vraag nar Mahmoud, mama Afrika( Felucaboat)

Na Luxor wederom een net iets te lange reis terug naar Cairo, geslapen, shi sha gerookt en op weg gegaan naar Dahab aan de rode zee, waar ik wil gaan duiken, snorkelen en relaxen!!!
Al met al gaat het hier dus top!! Lange reisdagen ,maar ook veel relaxen!!

Top al die reacties, laat maar komen!!

greetz Ibrahim

  • 24 April 2010 - 09:52

    Ruud:

    Hey Ibrahim.

    Hoest daar in het warme Egypte. Hier alles goed hoor. Goed te lezen dat alles goed met je gaat. Heerlijk dat je zoveel locals met je mee krijgt die je zoveel meer laten zien dan de standaard attracties. Geniet van Dahab. Ben weer eens jaloers ;-)

  • 26 April 2010 - 09:15

    Bar:

    Leuk weer iets van je te horen. Zo te horen heb jij het prima naar je zin. Lekker hoor. Wij komen om in de restitutie aanvragen van gestrande passagiers :-)
    Ach.....verschil moet er zijn. Kijk uit naar je volgende verslag en foto's. Tot gauw.

    Gr Bar

  • 26 April 2010 - 09:55

    Mia Vink:

    Hoi Ibrahim, ziet er allemaal goed uit. leuke verslagen en leuk de beschrijvingen van de contacten die je opdoet. Relax ze, ga ik volgende week ook een beetje doen......
    groet, Mia

  • 26 April 2010 - 11:50

    Ieke:

    Hey Bram, leuk dat je veel met de locals omgaat...Lijkt me ook wel wat, zo'n waterpijp :)

    In m'n vorige reactie was ik nog vergeten te vertellen waar mijn moeder ons had opgehaald, dat was in Parijs!!

    Hier nu lekker weer, vrijdag koninginnedag. Je huisje ziet er nog netjes uit, ik was er zaterdag nog even.
    Enjoy!!!

    xx Ieke

  • 27 April 2010 - 19:46

    Anouk :

    ha die bram,

    klinkt goed hoor, we zouden er toch bijna jaloers van worden ... hier bijna Q-day en extra lang weekend vrij om naar uit te kijken :-)

    joost en ik knijpen er lekker tussen uit. geen vrijmarkt dus voor ons dit jaar, toch minder leuk zonder bram in het sales-team ;-), dat doen we volgend jaar weer!

    groetjes,
    anouk

  • 30 April 2010 - 13:02

    Shirley:

    Back on track.......
    Same here, same there.

    Ook hier hebben ze amper toerisen vanwege de vulkaan uitbarsting.
    Zo zie je maar weer elk voordeel heeft zijn nadeel en andersom.

    Enjoy en tx for the couraging words

    Inshallah zagbi! Mafish maskilla.

  • 07 Mei 2010 - 08:48

    Caspar:

    heej gozur! mooie verhalen man....ze lezen weer lekker weg....lig je nog op schema? Relax-ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Bram

Actief sinds 28 Juli 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 35646

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 01 Augustus 2010

Mijn reizen

Landen bezocht: