walvishaaien en witte stranden - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Bram Lier - WaarBenJij.nu walvishaaien en witte stranden - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Bram Lier - WaarBenJij.nu

walvishaaien en witte stranden

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

07 Juni 2010 | Mozambique, Maputo

Ja daar zijn we dan weer!! Dit keer uit Maputo Mozambique!
Waar zijn we de afgelopen 2 weken geweest, nou in het kort: Maputo, Tofo, en Vilanculo.
Heerlijk bijgekomen van mijn avonturen in Ethiopie, ben ik mijn reis in zuidelijk Afrika begonnen in Jo'burg, waar ik mijn geweldige reisgenote ontmoette op het vliegveld ;). Samen zijn we de volgende dag richting Mozambique gereisd, waar we twee volle dagen in Maputo hebben doorgebracht. Maputo is een stad waar ze veel meer mee kunnen doen, beetje schilderen, opruimen, opknappen etc. Dan zou dit een geweldige stad worden. desalniettemin zijn de mensen hier erg vriendelijk, behulpzaam en ben je al gauw hun vriend( of zouden ze je iets willen verkopen?)Maputo was natuurlijk niet onze eindbestemming, want Mozambique staat bekend om zijn witte stranden en die hebben we gezien! Tofo was echt een klein paradijs. Hier hebben we verplicht genoten van het uitzicht, de hele dag zon en het knalblauwe water. Dit onder het genot van een biertje en de temperatuur van ongeveer 27 graden, maakte het allemaal zeer vervelend. Ook als je dan nog tijdens de snorkelexcursie 2 walvishaaien en wat dolfijnen tegenkomt.Gelukkig hadden we ook nog een dag slecht weer zodat we niet konden duiken! Ach ja, je kan niet alles hebben.
Vilanculo kun je beriken met een luxe grote bus, maar je kan natuurlijk een kleine chapa gevuld met plus minus 20 mensen nemen, waar normaal 16wel het echte maximum is, dit is excl de bagage en de kippen.
Hier moesten we kiezen tussen 4 dagen niks doen in een door een orkaan gedeeltelijk verwoeste stad of 3 dagen op een Dhow (zeilboot) langs/op de eilanden van de Bazarutto Archipel. Witte stranden, zandduinen, verschillende kleuren blauw water, koraal, visjes( zien en vangen) en heerlijk eten gemaakt door onze eigen prive kok op de boot! 's Nachts op het vasteland in een tent onder de fantastische sterrenhemel geslapen, dan ga je de tijd vergeten ben je alleen maar aan het genieten!
Helaas was het al weer tijd om terug te keren,( dit keer met een luxe bus) want oranje moet binnenkort spelen en laat ik nu net in de buurt zijn om evt. een wedstrijdje mee te pikken. We zullen zien!! Het afscheid van mijn geweldige reisgenote moet ik maar compenseren met een reis door zuidelijk Afrika( Vic Falls, rode zandduinen in Namibie en Cape Town)
Jullie horen het wel!
Nu gaan we aan de rode wijn, is een keer wat anders dan bier!!

Mazzel Abraham

• 07 Juni 2010 - 17:57

Carmi:

En door al die nare omstandigheden ben ik ook helemaal niet jaloers... Goh, snap niet wat je daar nog langer blijft doen ;-)!

• 08 Juni 2010 - 06:50

Ruud:

Super weer Bram, goed te lezen dat je het zo leuk hebt.
    Laat ff weten waar je zit ijn het stadion!!! ;-)

• 08 Juni 2010 - 22:15

Anouk:

ik ben wel jaloers hoor! doe onze jongens de groeten en zeg dat ze een beetje hun best moeten doen. wij zitten er klaar voor en maken er ondertussen ons eigen wk-feestje van hier, ook leuk ;-)

ciao,
    anouk

• 09 Juni 2010 - 17:22

Thea:

Hoi Bram,
    Je zult ons wel niet missen maar wij jou wel een beetje hoor.
    We zijn hier weer allemaal hele leuke leerlingen aan t verzamelen voor komend jaar! Voorlopig hoop ik dat je nog heel veel leuke en spannende ontmoetingen hebt.
    Groetjes
    Thea

• 09 Juni 2010 - 18:00

T. Van Lier:

Pfffff walvishaaien, die eten gdv plancton!! Die kun je toch niet serieus nemen....

Veel plezier tussen de vuvuzela's hahahaha!!

Have fun!!

Greetz T

• 10 Juni 2010 - 23:28

Ieke:

Goede verhalen, Bram!

Veel plezier in Zuid-Afrika, geniet van de WK gekte!

xx Ieke