Midden Ameria over land - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Bram Lier - WaarBenJij.nu Midden Ameria over land - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Bram Lier - WaarBenJij.nu

Midden Ameria over land

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

05 Augustus 2008 | Mexico, Palenque

Tja we zijn weer eens op reis. Dit maal een paar landen achter elkaar, om precies te zijn!!Midden America- Costa Rica,Nicaraqua, Honduras, Guatemala. Mexico e misschien ook nog wel Belize.

Even in het kort per land wat hoogte puntjes:

Costa Rica:
Costa Rica was nogal regn achtig, maar ja anders was het natuurlijk niet zo groen geweest!! Weing last van gehad. Een vulkaan gezien de aranal en ja als je heel goed keek zag je s nachts wel wat roods boven op het topje. de warm water bronnen waren inderdaad nogal warm( lees relax).Een riviertje over gevaren met wat diertjes, aapje, leguaantje en wat vogeltjes.
Natuurlijk zijn we naar monte verde geweest en hebben daar over het regenwoud getokkeld(canopy tourtje)
Ik heb nog een kicke filmpje gemaakt die zet ik nog wel op you tube/hyves.
Echt een aanrader!!!!

Nicaraqua:

Nicaraqua is gelukkig nog niet zo toeristisch, eerste overnachting in Granada, een stadje met verschillende kleurtjes, het gaat een kleurlijk fotoalbum worden!!Weer een vulkaantje gezien met veel zwaveldamp. daarna Leon met ook weer heel veel kleuren , er zit ook nog wel een kleurenkerkenpagina aan te komen!!

Honduras:

Helaas een beetje weinig tijd om echt wat van Honduras te zien, Vooral veel in de bus gezien. High light is natuurlijk Copan, bekend om zijn Cuba Libres of nee natuurlijk om zijn Maya ruines!! Wederom een aanrader, maar de volgende keer de cuba libre s niet meer doen!!

Guatemala:

Guatemala, met zijn antiqua, de markt van chichichastenango of zo iets en panachachel met zijn lay back sfeer.
Betje salsa geleerd, met de platselijke jeugd gespeeld op de lava gelopen,best warm en nog een boottocht door een kloof gedaan, en de krokodil gespot!!
De was vast nog wel meer, volgens mij Coronas en Sol en ik denk ook nog wat Gallos het plaatselijke bier!!

Mexico:

Alweer het laatste land als ik niet naar Belize ga!! San christobal aangedaan, lekkere temperatuur en een goede sfeer!!En natuurlijk Palenque waar we nu zitten met weer wat ruines!! En speciaal voor mijn broertjes Thomas, twee watervallen bezocht!! (Foto komt nog Thumut)
Nog even een nachtbusje pakken naar playa del carmen en dan zit mijn eerste deel van de reis erop, dit was georganiseerd, dit maal shoestring, top groep!!!Ach en je weet hoe dat gaat in het onderwijs we hebben nog wat tijd over dus ik heb de 26 daagse reis maar verlengt met 10 dagen dus op naar Belize, samen met Gijs je weet wel en mijn beroertje Koenraad!!
Natuurlijk gaan we nog naar Tulum n Chitzenitza, want dan heb ik mijn zeven nieuwe wereldwonderen volbracht!!

Zo nu eerst een Corona want het is hier wel warm en dat in combinatie met de temperatuur en de zon schreeuwt mijn lichaam om een lekker koud typisch mexicaans biertje!!

Hasta la pasta en adiosti!!

Bram

  • 05 Augustus 2008 - 21:12

    Flora Dora:

    Bammetje! Leuk verhaaltje! ¨ Wederom een aanrader, maar de volgende keer de cuba libre s niet meer doen!! ¨ hahaha! Zo meteen lekker de bus in! GEZELLIG! maar komt allemaal wel goed... Veel plezier nog die 10 dagen maar eerst nog 4 dagen met ons!!


  • 05 Augustus 2008 - 21:12

    Playa Del Carmi:

    Ha maat,

    Al zin in het korte (uhmmm) busreisje van zo direct...?
    Leuk beknopt verhaal hierboven. Vooral dat het een topgroep is doet me goed om te horen. Zet er overigens wel hier en daar wat vraagtekens bij...hahaha!
    Zweet nog ff lekker verder hier in Palenque en tot over 1 minuutje!

    Hasta la Pasta!!!

  • 06 Augustus 2008 - 16:03

    Shirley:

    wat een verhaal weer, nu snap ik waarom je maar 150 fotos hebt.
    kan het verslag nog beknopter ...
    ach zo zullen we altijd verschillen

    XXXXX

  • 07 Augustus 2008 - 15:24

    Jud:

    Hallootje!

    Veel plezier samen en een koesje (of een wet willy) voor Koen van mij.
    Adiosti,

    xxx Judit

    P.s wel saai hier zonder jullie....

  • 11 Augustus 2008 - 12:15

    Arnold:

    Hey Bram,

    Ben inmiddels al weer een beetje uitgeslapen na de lange vlucht terug. Ik hoop dat je er nog een mooie week van maakt en niet vergeet om het panamakanaal te bezoeken ;)

    Was een topreis en daarvoor ook me bedankje aan jou.

    Voor een wat uitgebreidere versie zie:
    jenniferenarnold.waarbenjij.nu

    Hasta Pronto
    Arnold

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Palenque

Bram

Actief sinds 28 Juli 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 35639

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 01 Augustus 2010

Mijn reizen

Landen bezocht: