ethiopische stammen - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Bram Lier - WaarBenJij.nu ethiopische stammen - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Bram Lier - WaarBenJij.nu

ethiopische stammen

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

21 Mei 2010 | Ethiopië, Addis Abeba

Ha daar zijn we weer, dit keer vanuit awassa, dichtbij addis abeba!
De laatste keer heb ik jullie verteld over het leven in Ethiopie, veel met de locals opgetrokken. Nou het kan nog gekker! Eerst maar iets vertellen over de uit een rots gehakte kerken in Lalibella, echt mooi, wel bizar 8 meter diep en alles uit een rots, moeilijk te beschrijven, maar zeer de moeite waard. Wat zeer zeker ook bizar was, waren de stammen in zuid ethiopie. Kleurrijk, ontblote bovenlijven(ook vrouwen), vragen om geld voor een foto, en natuurlijk de schotels in de onderlip. Wel een dubbelgevoel over gehouden, zeker bij de mursi stam( onderlipschotelstam) waarbij de mannen al om 11 uur dronken waren en de vrouwen alleen maar om geld vroegen, he you foto 5 bir!! yes..??
Ja wel raar, zoals een local zei toen ik hem vroeg of toerisme goed is voor het land: 50-50, ze brengen geld, maar we verliezen wel onze tradities!! Het zet je aan het denken! heb nog een discussie gevoerd met wat locals die zich voordeden als gidsen. Ik weigerde om te betalen voor het rondlopen op een markt zonder gids, waarna we richting het politiebureau gingen waar ik alles haarfijn mocht uitleggen aan de hoogste politiechief! Gelukkig had ik gelijk en kon hij de locals overtuigen. Ze hebben hier nog macht ha ha. Ik heb ze uitgelegd dat ze eerst wat moeten doen voordat ze geld krijgen en aangezien ik( we, ik reis samen met een aussie) geen zin hadden in een gids kregen ze natuurlijk niks!
Al met al een goede belevenis. Sowieso ben ik erg content over het zuiden, mooie uitzichten, schitterende culturen in een kleine omgeving( lower omo valley) Het waren wel lange reisdagen!Het was het geld dubbel en dwars waard en ik was blij met onze jeep, want de wegen waren nog niet echt geschikt voor gewone auto's!Zeker niet met de regen die we hebben gehad. Blij dat ik gegaan ben! Nu op naar Mozambique! Ik heb er zin in!!
Ethiopie:
1 The tribes in het zuiden
2 de sint george kerk in Lalibella
3 de bevolking , wat een aardige mensen!1

So far so good!!

greetz Abraham

  • 21 Mei 2010 - 18:02

    Floor:

    Zeg Bram van Lier! Wat ben jij weer lang op reis! Hoe is het met je? Lang niet gesproken! Gaaf dat je weer een stukje wereld ontdekt! Zit er voor mij ff niet in voorlopig ;) In Amsterdam ook alles goed? Nog steeds voor de klas? Kon je zomaar weg op school? Hoe lang blijf je daar nog?
    Veel plezier!
    Groetjes Floor

  • 21 Mei 2010 - 19:40

    Jud:

    he, mocht je even naar het politiebureau? In Bosnie ging het ook bijna mis met die controleurs in de tram...weet je nog? maar goed, alles is oke lees ik. Binnenkort samen met je lief toch?

  • 22 Mei 2010 - 09:25

    Joost:

    Ha Bram, goed om te horen dat je het leuk hebt. Wat is er trouwens met je fototoestel gebeurd? Hier in Nederland wil het ook maar niet echt opschieten met het mooie weer. In Mozambique weer zon, zee en strand? Doe de groeten aan Willem A & Maxima!

  • 22 Mei 2010 - 12:40

    Abraham Vervolg:

    ps. was ik toch bijna vergeten dat ik ook nog in Harar ben geweest ha ha. Harar ligt in het oosten en staat bekend om zijn ommuurde stad( tegenvalend), de chad( die blaadjes waar je op kan kauwen, en wat je een heel heel lichtelijk gevoel geeft in je hoofd, maar waar vooral je gehemelte van open gaat liggen) en het staat bekend om zijn wilde hyena's die elke dag gevoerd worden door de hyena man. Dus wat heb ik daar gedaan: inderdaad blaadjes gekauwd en de hyena's gevoerd, daarna een vroege busrit richting Addis, waarna ik richting het zuiden ben gegaan( zie hier boven)
    Om het af te maken:
    4 hyena's voeren
    5 blaadjes kauwen met de locals

    That's all!!

  • 25 Mei 2010 - 12:31

    Bar:

    He Brammetje,

    Leuk weer iets van je te lezen. Ik zeg.....kom es door met wat foto's!

    Groetjes Bar

  • 26 Mei 2010 - 14:03

    Gijs:

    He Bram,

    Gaat goed daar zo te zien! Geniet van Mozambique en weerzien met je liefje!

    Oja boot vaart weer, ook nog mooie ligplaats dichterbij je huis gevonden :-)

  • 27 Mei 2010 - 09:47

    Mia Vink:

    Hoi bram, prachtige foto's uit Ethiopie.
    Wat een mooie mensen.
    Ook het voeren van de hyena's vast een belevenis.
    De versnellers hebben alles klaar en gaan maandag in stage. Helemaal Top !!!! groet ook van deze meiden,
    en veel plezier in Mozambique.
    Mia

  • 03 Juni 2010 - 18:17

    Ieke:

    Hey Bram,

    Wanneer komt je volgende verhaal?
    Hoe is het in Mozambique?
    Hier nu wel lekker weer voor terrasjes en bootje varen...Maar we weten niet voor hoe lang.
    En verder verkiezingen en WK bijna! Er is bijna niks anders meer op tv..

    Nou, laat maar snel weer wat horen! Enjoy!!

    xxx Ieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Bram

Actief sinds 28 Juli 2006
Verslag gelezen: 1647
Totaal aantal bezoekers 35639

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 01 Augustus 2010

Mijn reizen

Landen bezocht: