Van de visjes naar het kauwen van blaadjes - Reisverslag uit Aksum, Ethiopië van Bram Lier - WaarBenJij.nu Van de visjes naar het kauwen van blaadjes - Reisverslag uit Aksum, Ethiopië van Bram Lier - WaarBenJij.nu

Van de visjes naar het kauwen van blaadjes

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

08 Mei 2010 | Ethiopië, Aksum

En hoe is het leven daar? Hier is het iig top!! Heerlijk zonnetje, vriendelijke mensen, en schitterend land.
Voor de mensen die niet weten waar ik nu zit, het is Ethiopie! Nadat ik 4 keer gedoken heb in Dahab, een inktvis heb gezien en heelveel schitterend koraal, ben ik via Cairo naar Addis Abeba gevlogen, hier ben ik goed opgevangen door wat locals. je loopt als toerist op straat en er komt altijd wel iemand op je af, where you from, hgow you doing? Ze spreken hier ontzettend goed Engels en ze zijn ontzettend vriendelijk. nadat ik opgehaald ben van het vliegveld en mezelf heb ingecheckt in een net iets te luxe hotel( wel lekker naar een nachtvlucht)Heb ik samen met iemand van Abeba Tours een reisschema opgesteld. ik wil natuurlijk zoveel mogelijk zien, maar het mag niks kosten ha ha. nou als je echt veel wilt zien in 3 weken tijd, dan moet je vliegen en dat kost gelukkig niet zoveel( ik heb 4 binnenlandse vluchten geboekt voor 250$) Luie donder!! Maar het is wel de moeite waard. Even in het kort!
Addis: met twee lacals, lokale pub bezocht( bier voor 50 cent) lokale honigwijn gedronken, met allemaal dronken mannen, lokaal gedanst,lokaal gegeten( met je handen ja)Ik heb voor hun maar betaald, want ze hebben echt mij het gevoel gevoel gegeven dat ik een van hun was! Echt top!
Met een lokale bus richting Bah dar gereden, 12 uur, kloosters gezien, samen met EEn Fransman opgetrokken die ingeruild voor een Italiaan en ook nog een Ier tegngekomen met een hele lange moslim baard ha ha, als het goed is kom ik hem vanavond weer tegen. Hij nam de bus van slechts 12 uur en ik het vliegtuig van 1 uur. we zullen zien.In bah dar ook nog een waterval bezocht, met een lokale chickenbus(1 uur wachten tot hij vol is een uur hobbelen, half uur band verwisselen en 3 uur wandelen in de blubber, het had geregend! heb nu twee blaren, eigenwijs, nieuwe schoenen! ha ha! terugreis weer een uur hobbelen, hebben maar 4 tickets gekocht voor drie mensen, er passen echt maar 4 man op de achterbank en geen 5!
Morgen wat obelisken bekijken, dan vliegen naar Lalibelaa( ondergrondse kerken) en daarna vliegen naar harar, ommuurde stad om nog 7 dagen richting de stammen( vrouwen met een schotel net zo groot als een bord in hun onderlip dat wil je toch niet missen) in het zuiden te gaan met mijn prive jeep. Als je nog iemand weet die met me meewil, dat zou me zo'n 350 Euro schelen. Een jeep met driver en benzine kost toch al gauw 100 euries per dag! Tja, maar dan kom je wel op plaatsen waar geen mens komt al hoewel, niet zoveel zullen we maar zeggen, ik ben benieuwd!
Oh ja jullie hadden wel even kunnen zeggen dat Addis op 2000 meter hoogte ligt! Ik was kapot de eerste dagen!
Tot zover Ethiopie, misschien als het meezit over een andrerhalve week meer nieuws over de stammen in het zuiden, het internet is hier redelijk traag!
Mazzel Abraham!

  • 08 Mei 2010 - 12:46

    Bram Van Lier:

    Oh ja helemaal vergeten, het kauwen van blaadjes is hier een traditie wat Chad heet, het is een hele lichte soft drugs! Mij deed het weinig en het smaakt nergens na, maar ja je hoort er wel bij ha ha!

    groet uit heet maar sfeervol Axum, Ethiopie!
    Abraham!

  • 08 Mei 2010 - 16:42

    Ruud:

    Hi Abraham, Wow Dames met een Schotel. Hebben ze dan ook Tv onder de arm ;-)

    Geniet ervan en ik ga wel mee hoor in de jeep.

    Gr.

  • 09 Mei 2010 - 15:44

    Ieke:

    Ha die Bram, veel succes in je prive jeep met chauffeur...
    Is maar goed dat je niet zelf hoeft te rijden ;)? Het verkeer is daar vast een chaos?!

    Hier alles goed. De Giro d'Italia is nu in Amsterdam maar ik heb ze nog niet langs zien komen. Was te druk met andere dingen...l(aatste competitiewedstrijd, helaas verloren)..

    Verder is het niet al te best weer voor dit jaargetijde...maar ach, ik heb toch geen vakantie.

    Viel Spass!

    xx Ieke

  • 10 Mei 2010 - 14:01

    Mia Vink:

    Hoi Bram, jij vrouwen met schotels in hun lip, ik vorige week bij Van Verre in Monickendam geweest voor informatie over een reis naar de Molukken en Irian Yaja.
    Tussendoor werk ik ook nog...... het gaat goed met de versnellers.....
    lieve groet en veel plezier. Mia

  • 10 Mei 2010 - 19:13

    Hans En Ietje:

    Goede berichten.Zie je persoonlijke mail

  • 11 Mei 2010 - 16:13

    Joost:

    Ha Bram, al die afrikaanse locals hebben het maar druk met je;-) Hoe smaakt de Injera? En ben je al met steentjes bekogeld door de plaatselijke hangjongeren?

  • 12 Mei 2010 - 11:03

    Eline:

    he bram,

    klinkt allemaal weer ontzettend goed daar.
    foto van vrouw met schotel wil ik wel zien!!
    have fun. x eline

  • 15 Mei 2010 - 14:04

    Shirley:

    Shirley & Shirly's Dive Center, Unawatuna.... aanbod klinkt erg aanlokkelijk, wel minder mooi koraal dan Dahab,maar wel veel schildpadden. Vertel me wat ik in NL ook alweer doe ?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Aksum

Bram

Actief sinds 28 Juli 2006
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 35639

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 01 Augustus 2010

Mijn reizen

Landen bezocht: