Op de terug weg!! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Bram Lier - WaarBenJij.nu Op de terug weg!! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Bram Lier - WaarBenJij.nu

Op de terug weg!!

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

18 Augustus 2008 | Mexico, Mérida

Ja ja, zoals jullie weten heeft het werken in het onderwijs een groot voordeel, je hebt veel vakantie en ook lang, deze zomervakantie maar liefst zeven weken!!! Dus toen dacht meneer Van Lier dan kan ik net zo goed mijn reis verlengen met nog tien dagen!! Zodoende!! Alleen is ook maar alleen, dus heb ik Gijs( je weet wel van de Vietnam reis)gevraagd en hij had er wel oren naar, en en passant kreeg ik mijn beroertje ook nog mee. Maar ja wat te doen, we hadden afgesproken in Playa del Carmen, daar heb ik met heel veel moeite afscheid genomen van de groep na eerst nog even een dagje Chitze Itza (gezondheid)gezien te hebben, mijn zevende nieuwe wereld wonder!! Met dank aan mijn reisbegeleidster van die dag Flora!!

Op weg naar de mannen in Tulum, even een tempeltje bekijken en gelijk door, want het is natuurlijk geen vakantie, maar een reis!! door naar Chetumal, want ons doel was Belize, Bram zijn 30 ste land buiten Europa. En wat voor een land. Echt een lay back sfeertje, jamaica style weet je!! we zijn op Caye Caulker eiland geweest een eiland niet veel groter dan een waddeneiland. Ze reden daar de hele dag in golfkarretjes. Beetje gesnorkeld, gegeten, gedronken, weer gegeten en toen was het geld op, even wisselen, eten ,drinken, weer wat wisselen hmmm best wel prijzig. dan maar op weg naar Guatemala.

Tja daar was ik al geweest, maar daar heb je ook nog de steentjes van Tikal en zeer zeker de moeite waard, zelfs Gijsbrecht en Koenraad vonden het mooi. Tempels die uitstaken boven het regenwoud, dan heb ik het over tempels van ongeveer 60 meter hoog!! Dat doet wel even pijn in de spieren!!Dat mocht de pret niet drukken!!

De volgende dag maar weer op weg naar Mexico, het blijft natuurlijk wel reizen, al was deze 12 uur misschien wel iets te veel van het goede, bus boot bus palenque, he dit ken ik al, bus san christobal, hmm ken ik toch ook al?? maar ja om een lang verhaal kort te maken 3 dagen san christobal gedaan waarvan 1 dag ziek op bed gelegen te hebben. dat kon er ook nog wel bij, had ik nog niet gehad deze reis, beetje koorts, ach ja positief bekijken, ik had de stad toch al gezien. Heb de jongens op de nachtbus gezet richting mex city en zelf de nachtbus richting merida genomen. Even nog wat koloniale fotootjes schieten en dan richting Cancun en op weg naar het goede oude Amsterdam.
See ya back home.
Que padre!!!
El gallo Abraham

  • 18 Augustus 2008 - 16:57

    Flora!:

    Haha! Reisbegeleidster:) Graag gedaan;) Maar volgens mij had jij een lonely planet! Geniet van je laatste dagen lekker alleen! Wij zijn hier al weer hard aan het werk. Goede terugreis! xx

  • 21 Augustus 2008 - 10:57

    Ieke:

    klinkt als een leuke reis (geen vakantie)...!
    tot snel!

    xx

  • 21 Augustus 2008 - 19:47

    Gijs:

    He Bram! Was weer een leuke trip samen. Koen en ik zijn via Oaxaca (erg toffe stad) beland bij de surfkolonie Puerto Escondido. Al een paar dagen in een hangmat van ons supper appartement (penthouse) aan het relaxen. Morgen Mex City, dan gaat Koen terug, ik ga nog door naar Guanjuanato en haal dan precies het midden van Mexico.
    Groet!

    Gijs

  • 23 Augustus 2008 - 10:07

    Jennifer & Arnold:

    Hey Bram, we zagen het filmpje van de canopytour net. Was wel gaaf zeg. We zien dat je er nog een mooie verlenging van hebt gemaakt. En nu maar hopen dat bij het volgende lijstje wereldwonders een nieuwe zit. Dan heb je weer een nieuw reisje in het verschiet.

    Groet Jennifer & Arnold

  • 12 September 2008 - 06:07

    Floor :

    En al een nieuwe reis gepland??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mérida

Bram

Actief sinds 28 Juli 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 35624

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 01 Augustus 2010

Mijn reizen

Landen bezocht: